ID:728033
 
Keywords: active, and, click, command, double
Español: Hola principalmente gracias de antemano por leer el mensaje necesito una ayuda en lo siguiente: Quiero que se active un comando a yo presionar dos veces seguida la flecha de dirección: -> por ejemplo si presiono -> camina y si lo presiono seguido 2 veces -> -> automáticamente empezara a correr el personaje si pudieran ayudarme por favor. English: Hello mainly thanks in advance for reading the message I need a help on the following: I want to activate a command to press two times I followed the direction arrow: -> for example if I press -> walk and if I press followed by 2 -> -> automatically start running the character if they could help me please.
Hi deivy11,

I'm having a bit of trouble following your English translation of your question, but I think I'm able to follow what your question is.

The answer is that it is really going to depend on how the game that you are playing is layed out and set up.

To create a macro: log into the game that you wish to play, and open the BYOND pager > My Hub > Active Worlds... > highlight the connection that you want to make a macro for. > Game Options > Client > Macros... > New Marco... >From here you can select which key you wish to map the macro to, and what command to activate.

To create a double click macro: In the Command: prompt of the macro editor, type .dblclick [obj], where [obj] is the name of anything that you can double click. This may not work for all games. For example: .dblclick flower-pot

To create a movement macro: In the Command: prompt of the macro editor, type .[movement direction], Where [movement direction] is replayed by the direction you wish to move (north,south,east,west,northeast,northwest,southeast,southwes t.) For example: .east

To combine two macros in one line: In the command: prompt of the macro editor, type [marco1]\n[marco2]. This will course marco1 to be fired, then marco2 directly afterwords. Note that marco2 will not wait for macro1 to finish. For example: .east\n.dblclick flower-pot

Hope this answers your question!


Edit: Spanish translation:

Hola deivy11,

Estoy teniendo un poco de problemas después de su traducción al Inglés de su pregunta, pero creo que soy capaz de seguir lo que tu pregunta es.

La respuesta es que realmente va a depender de cómo el juego que están jugando se tumbábamos y configurar.

Para crear una macro: entrar en el juego que desea jugar, y abrir el localizador Byond> Mi concentradores> Active Worlds ... > Poner de relieve la conexión que desea hacer una macro para. > Opciones de Juego> Cliente> Macros ... > Nuevo Marco ... > Desde aquí se puede seleccionar la tecla que desea asignar la macro, y lo mando para activar.

Para crear una macro haga doble clic: En el orden: indicador del editor de macro, escriba .dblclick [obj], donde [obj] es el nombre de cualquier cosa que usted puede hacer doble clic.. Esto puede no funcionar para todos los juegos. Por ejemplo:. Dblclick maceta

Para crear una macro movimiento: en el comando: Inmediata del editor de macros tipo, .[la dirección del movimiento], donde se repite [dirección del movimiento] por la dirección que desea mover (north,south,east,west,northeast,northwest,southeast,southwes t). Por ejemplo: .east

Para combinar dos macros en una línea: En el orden: indicador del editor de macro, escriba [MARCO1]\n[marco2]. Este curso se MARCO1 de ser despedido, a continuación, marco2 directamente epílogos. Tenga en cuenta que marco2 no esperará a Macro1 hasta el final. Por ejemplo:
.east\n.dblclick maceta

Espero que esto responde a tu pregunta!


Another edit: I assumed this was pertaining to the macro editor in DS, I see this has been moved to developer help, so this may be a question related to coding a macro.
Hola Higoten :( Discúlpame no me sirvió creo que la traducción no funciona del todo.. te explico mejor de esta manera

Presiona -> ( .east )

Presiona 2 Veces -> -> ( .east runs)

Presiona -> ( .east)


English:

Hello Higoten: (Forgive Me it did not serve me I believe that the translation does not work completely .. I explain to you better hereby


presses (->) mob.east

presses (-> ->) mob.est and It runs

presses (->) mob.east (It walks again normally)
What the user wants is to be able to double-tap 'EAST' ( and hold ) and make the user's character run, I believe, Hitogen. Then when you tap it again it will go back to walking.
I realized that what I gave wasn't what he wanted after he clarified his question. I was hoping someone more experienced in movement/macro creation would jump in and provide some advice.
Yes yes double-tap 'EAST' ( and hold ) and make the user's character run, I believe